reklama

Každý si žije svoj svet

- Čítal si Matkina? - Áno, čítal som ho, ale už nečítam. Zdá sa mi, že až príliš preháňa. - Preháňa? - Áno. Neverím, že ľudia žijú takým životom. - Mýliš sa. Je to bežné. Nie raz som bola toho svedkom. - Ja som sa ale ešte s nikým takým nestretol. - Možno ani nevieš, kto z Tvojich známych žije takým životom.  - Neverím, že ľudia, s ktorými sa stretávam, žijú takýmto životom. - To vieš, vrana k vrane sadá, rovný rovného si hľadá. - Ale veď to je strašné. Ony sú mimo. - Uhm.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Zastavila vodu a s veľkou chuťou sa konečne ponorila do vane plnej horúcej vody. V hlave jej víri množstvo myšlienok. Jedna strieda druhú.

- Na vzťahu treba pracovať.
- Život v rodine budeš mať taký, aký si zariadiš.
- Myslíš si, že si budeš žiť rozprávku? A dokedy? Kým Ťa ten druhý nepodvedie?
- Keby sa dalo, dal by som život za svoju rodinu.
- Urobím všetko, aby som zachránil svoju rodinu.
- "Netreba mať už v našom veku výčitky svedomia, kvôli mužom už tobôž nie, - povedala Meg. - Keby si mala dvadsať, dobre. Ale v našom veku? Keď sme im už všetko dali? A keď ich už vlastne nepotrebujeme? A oni to vedia?" (To bol citát z Mužských interiérov od Maxima E. Matkina)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V hlave sa vrátila k rozhovoru so známym. Áno, život, ktorý opisuje Matkin vo svojich príbehoch, je normálny. Nie normálne normálny, ale bežný. Pre mnohých je samozrejmosťou. Pre iné vrany je nepochopiteľný, pre silne veriacich neprípustný, bezbožný a nedôstojný. Nemá v úmysle kritizovať a hodnotiť, to jej neprináleží. Skôr sa snaží poupratovať si v hlave.

Vôňa večere, v obývačke zapnutý televízor, pred ním otec s mamou. Jeden synátor vo svojej izbe, druhý vchádzajúci so svojou kamarátkou, s ňou. To je obraz, na ktorý si pamätá dodnes. Bolo tam príjemne, útulne a teplúčkou. Na to si pamätá aj po rokoch. Zacnelo sa jej po takej harmónii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rodina. Po tej túžila. Jej predstavy o rodinnom živote sa však značne rozchádzajú s Matkinovou realitou. Otec, matka, dieťa, milenka, milenec. Každý si žije svoj svet. A láska? Tá je vraj chyba v programe.

- Žijem v šťastnom manželstve, hľadám si len milenku, nesmieš sa zaľúbiť. Už som jednu mal, ale chcela sa zaľúbiť, preto si hľadám novú.
Čítala kedysi dávno vo svojom maile v reálnom svete bez autora, vraj.

Prachy, kariéra, sex, (ne)zabudnuteľné zážitky. Neustále šialenstvo v honbe za týmito métami často zväzuje oči a srdce. Bežíme a hádžeme sa do falošného náručia falošného priateľa nechávajúc za sebou smutné oči svojej rodiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečne prišiel domov, dúfajúc, že neucítia parfém jeho milenky. Porada sa riadne predľžila. Zľahka pobozkal ženu na líce a vypýtal si večeru. Kuchyňa príjemne vonia, deti už spia. Ona mu nesie na stôl plný tanier a dúfa, že nebude chcieť sex. Na dnes už stačilo. Má nového milenca, je úchvatný. Trochu prehnané, ale nie nereálne.

Matkin to vystihol dobre: "Som obrátená dovnútra, pomyslela si Lola. Všímam si hlavne syna a muža. Žijem pre nich. Gregor je obrátený von. Jeho vnútorný kruh je pre neho samozrejmosťou, tak hľadá, čo zaujímavé je tam vonku. Uniká mu, čo sa deje vo vnútri, možno sa raz otočí a vnútorný kruh bude prázdny, nebude mu mať kto strážiť zázemie. Základný tábor bude opustený. Ja som síce obrátená dovnútra, ale stále menej sa tam stretávam s ľuďmi z mäsa a kostí, stále viac tam komunikujem s tieňmi, zdá sa mi." (Ďalší citát z Mužských interiérov od Maxima E. Matkina)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Voda už vychladla. Osviežená a vďačná za chvíľu relaxu sa rýchlo poumývala, obliekla pyžamo. Pohladila svoje spiace dieťa a pritúlila sa k svojej vrane.
- Milujem Ťa, zašepkala mu nežne do ucha.
- Aj ja Teba.

Ľudmila Kurucová Ondrejková

Ľudmila Kurucová Ondrejková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matka, manželka, dcéra, sestra, vnučka, brat nie som a už ani pravnúča nie som. Milujem a som milovaná :-) Zoznam autorových rubrík:  Pre násRodinaJaTamarkaZa oknomSnívalo sa miVšimla som siSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu