reklama

Navštívil ma otec

Možno sa pýtate: No a? To je predsa normálne. Nie, pre mňa to normálne nie je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Moji rodičia sa rozviedli 10. 10. 1990 o 10:00 v dverách č. 110. Tieto údaje mám ešte aj teraz pred očami, akoby to bolo len pár hodín. U starkých, kde sme vtedy žili, som našla na stolíku biely lístok s pozvaním na pojednávanie. Našich rozviedli veľmi rýchlo. Otec alkoholik, gembler. Pod vplyvom alkoholu mamu takmer zabil, škrtil ju tak, že bola šesť týždňov práce neschopná, krk rozmliaždený. Našťastie a nanešťastie sme neboli svedkom tejto udalosti, boli sme v detskom tábore.

Mala som desať rokov a nechápala som. Spočiatku som sa na otca veľmi hnevala, neskôr hnev ustúpil, odpustila som. Otca sme so sestrou pravidelne navštevovali. Keď sme boli pri mame, chýbal nám. Zvyknúť sa však dá takmer na všetko. Dospievala som, odišla som študovať na vysokú školu mimo rodného mesta a tak sa návštevy otca preriedili. Počas troch rokov štúdia v Poprade ma prišiel navštíviť tri razy, z toho jedenkrát, keď ma sťahoval do Banskej Bystrice, kde som doštudovala zvyšné dva roky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V poslednom roku na výške som spoznala priateľa, teraz už manžela. Začali sme spolu žiť. Škola, práca, diplomovka, prerábanie bytu, to všetko prispelo k tomu, že som otca niekedy nevidela aj tri mesiace. On ma bol prvýkrát navštíviť, keď som sa vydávala. Od vtedy prešli už takmer tri roky a ja stále môžem spočítať otcove návštevy na prstoch jednej ruky. Pred tromi mesiacmi mala dcérka jeden rok, ešte stále jej nebol gratulovať a zrejme už ani nepríde. Možno zabudol, ja nie. Je na zaplakanie, keď starému otcovi záleží viacej na sebe ako na dcére a jedinej vnučke, ale to je o inom.

Niekoľkokrát bol otec na školení, či porade v Banskej Bystrici. Na návštevu prišiel len raz, to bolo pár dní pred pôrodom. Zväčša sme sa stretli niekde v meste na pár minút, aby videl malú, keď už bola na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz do týždňa mi zavolá.

- Kedy nás prídeš navštíviť?
- Joj, každý víkend mám veľa práce, zaváram, robím pretlak, záhrada. Teraz vykosťujem kuratá. Mám doma asi 40 kureniec. Robím to ako brigádu. Veď vieš.

Áno, viem. Len si ešte zabudol spomenúť svoje neresti. Na to sa môžeš vykašľať. Malej si ešte nebol gratulovať. Ako chceš, aby ťa mala rada, aby sa ťa nebála, keď ťa videla asi 6x? Prečo si nezoberieš dovolenku, otec a nestráviš s nami víkend? Napríklad, keď prídeš na poradu do mesta, mohol by si zostať. Moje vnútro kričalo, no ústa boli ticho. Už som rezignovala.

Túto stredu bol opäť v meste, mal poradu. Navštívil ma v práci. Priniesol malej mrazeného zajaca a paradajky. Zbožňujem jeho paradajky, sú sladučké, šťavnaté. Na posedenie som schopná zjesť aj desať, jem ich ako jablká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Pani Ondrejková, na vrátnici máte návštevu.
- To je otec. Hneď sa vrátim.

Stál tam. Zase schudol. Slnečné okuliare mu pretŕčali cez tvár, bunda stará niekoľko rokov, rifle od sestry, topánky si už tiež čo to pamätajú. Pre mňa to bol obraz na zaplakanie. Zase sme sa tvárili, že je všetko v poriadku. Venovala som mu objatie, pusu, úsmev, poďakovala som za paradajky a zajaca a rozlúčili sme sa.

Nemám potuchy, kedy ho najbližšie uvidím. My sa k nemu nechystáme, ako si nám to teraz nevychádza. A on sa tiež nechystá, tomu to tiež teraz nevychádza, vlastne nikdy.

A čo som týmto článkom chcela riešiť? Je mi ľúto, že práve môj otec je mi cudzí. Mám otca, no akoby som nemala. Neviem sa s ním rozprávať. Počúvam ho, ale neverím mu. Neviem, čo je vlastne pravda a čo lož. Nerešpektujem jeho názory ani rady.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak sakra, keď sa raz rozhodnete mať dieťa, starajte sa oň! Jeho počatím sa stávate jeho večným dlžníkom.

No a čo, že už som dospelá a sama mám dieťa. Som sebestačná, no otec mi chýba. V mojej hlave nosím obrázok. Otec, mama, ja, môj manžel sedíme na lúke na deke, deti behajú a všetci sa smejeme. Je to len túžba, sen, ktorý sa nikdy nesplní. Žiaľ. Závidím tým, pre ktorých je to samozrejmosť. Vážte si to.

Ľudmila Kurucová Ondrejková

Ľudmila Kurucová Ondrejková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matka, manželka, dcéra, sestra, vnučka, brat nie som a už ani pravnúča nie som. Milujem a som milovaná :-) Zoznam autorových rubrík:  Pre násRodinaJaTamarkaZa oknomSnívalo sa miVšimla som siSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu