reklama

Odpúšťam Ti, otec...

Otec, aj keď nás niečo ťaží a chceme to dostať von, často sa nám slová derú do úst veľmi ťažko. Niekto to radšej nechá tak, no ja chcem, aby si vedel, čo ma ťaží. A práve preto, že nie je pre mňa prirodzené rozprávať sa s Tebou otvorene, volím túto formu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Chcem Ti povedať, že viem, kto si. Poznám Tvoje chyby. Určite neviem o Tebe všetko, ale viem toho strašne veľa, až príliš. 

Keď si v lete 1990 ublížil mame, veľmi som sa na Teba hnevala. Ale odpustila som Ti. Rozviedli ste sa. Nemohli ste nič lepšie spraviť. Konečne sme prestali počúvať denno denné hádky, konečne sme sa prestali báť o mamu, či jej zase neublížiš. Boli sme vnímavé (ja a moja sestra), hoci sme boli malé. Nie, netvrdím, že si chybil len Ty. Na chyby ste boli dvaja, ale Ty si ubližoval aj fyzicky, nie len psychicky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj teraz to mám pred očami. Vykrúcal si mame ruku, rýchlo nás mama zavrela v detskej izbe a všetky tri sme čakali, kým búrka prehrmí. Obyčajne si odišiel spať niekam inam. Bojazlivo som vyšla z izby a pozerala som, čo si rozbil. Tento raz to bol nejaký sedemdecový pohár, bol položený na chladničke.

Veľmi si mi chýbal. Nestačili mi len návštevy raz za týždeň neskôr raz za dva. Vtedy nám mama povedala, že aj ona chce byť s nami cez víkend, že preto Ťa budeme navštevovať už len raz za dva týždne. Nedávno mi priznala, že práve Ty si to tak chcel. Naše víkendové návštevy sa Ti zdali drahé. Pamätám si, že vždy si pre nás pripravil kopec sladkostí a ovocia, neustále si nám vyváral dobroty. Vieš, otec, nám nikdy nešlo o tie sladkosti. My sme jednoducho chceli byť s Tebou. Nepotrebovali sme ani drahé dary. Nikdy sme ich nepotrebovali. Hoci nás veľmi potešili, ako každé dieťa. A priznávam, časom sme si na to zvykli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alkohol, gemblerstvo. Pamätám si, ako raz strýko stoličkou v krčme takmer rozbil automat, lebo si zase hral. Ty si tvrdil, že už nehráš. Tvrdil si a stále tvrdíš, že nemáš problém, že už si skončil. Ja viem, že je to inak, otec. Ja už nie som to malé dievčatko. Liečenie je drahé? Ani zďaleka Ťa nebude stáť toľko, ako Ťa stoja a budú stáť Tvoje "koníčky".

Bola som veľmi rada, keď si pred pár rokmi vyšiel von aspoň s čiastočnou pravdou. Vtedy si mal obrovské šťastie, riešenie na problémy s peniazmi sa našlo. Stačilo vytrvať. No zlyhal si. Sklamal si ma vtedy, otec. Veľmi si ma sklamal. Strašne som sa na Teba hnevala. No, odpustila som Ti. Si predsa môj otec. Každý má právo na odpustenie. Hoci, nezabudla som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred pár rokmi, keď sme prišli za Tebou na Vianoce, nemal si pre nás žiadny darček. Úplne by stačila malá figúrka za 20,- SK. Stačilo si odpustiť jednu krabičku cigariet, alebo tri pivá a my by sme vedeli, že Ti na nás záleží. Vieš, otec, často mám pocit, že sú Ti alkohol, cigarety a automaty prednejšie ako my. Na Tamarkine krstiny sme Ťa márne čakali. Na jej prvé narodeniny tak isto. Ja nechcem, aby si nám nosil dary, keď nás prídeš navštíviť, ja len chcem, aby si prišiel, aj cestu Ti zaplatím, keď bude treba. Netešia ma dary od Teba, lebo viem, že si si na ne požičal. Ja viem, že aj na krstiny si neprišiel, lebo požičané peniaze si prepil alebo prehral.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chcem, otec môj, aby si vedel, že viem. Keď som bola menšia, nedokázala som sa s Tebou rozprávať, lebo som sa na Teba hnevala, pre alkohol. Neznášam, keď máš vypité. Si agresívny a svojimi rečami vieš veľmi ublížiť. Ani teraz sa neviem rozprávať, neviem, kedy klameš a kedy hovoríš pravdu. Predstieraš, že je všetko v poriadku, nedokážeš bojovať. Ľutuješ sa a problémy neriešiš.

No, chcem, aby si vedel aj to, otec, že Ťa milujem a veľmi sa pre Teba trápim. Keď sa na Teba pozriem, vidím trosku a to strašne bolí. Stále si myslím, že by len stačilo, aby si chcel...

K Tvojim dnešným narodeninám Ti želám, aby si si dokázal priznať svoj problém, aby si si uvedomil podstatu a aby si našiel dostatok odhodlania na riešenie. Želám Ti, aby si už konečne začal bojovať sám. Aby si sa nespoliehal na iných. Nežiadaj ich, nás, Ty to musíš zvládnuť sám. Želám Ti a veľmi si želám aj ja, aby si to chcel. Otec, máš moju plnú podporu. Viem, aký si, no odpustila som Ti. Chcem, aby si to vedel.

Želám si, aby si nás prišiel navštíviť častejšie. Tamarka je riadny šinter, bude z nej športovec, potrebujeme niekoho, kto ju naučí hrať futbal.

Ľudmila Kurucová Ondrejková

Ľudmila Kurucová Ondrejková

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som matka, manželka, dcéra, sestra, vnučka, brat nie som a už ani pravnúča nie som. Milujem a som milovaná :-) Zoznam autorových rubrík:  Pre násRodinaJaTamarkaZa oknomSnívalo sa miVšimla som siSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu